2016. január 15., péntek

36.rész Megmentők

A békeőrök ott hagytak minket. Az egész terem csendbe borult, mindenki próbálta felfogni Coin szavait és tettét.
- Beetee? - szólt halkan Annie. - Miért nem válaszol Finnick? - kérdezte kikerekedett szemekkel - Beetee?! - most már ordított, Peeta a zajtól összerezzent, Katniss pedig lehajtott fejjel bámulta a földet.
- Annie...Beetee nincs többé velünk. - válaszolt halkan Finnick a lánynak.
- Mit jelent az, hogy nincs többé? - kérdezett vissza Annie. Látszott rajta, hogy teljesen megőrült.
- Te most tényleg ennyire hülye vagy?! Vagy nem voltál itt amikor szétloccsant a feje? Azt jelenti drága Annie, hogy meghalt és ha nem csinálunk valamit, mi is így végezzük! - ordítottam feszülten a lánynak, de amint kimondom a szavakat megbántam. Annie teljesen kiakadt, elkezdett visítozni miközben Finnick próbálta lenyugtatni őt, de közben olyan tekinteteket lövelt felém amilyet még soha ezelőtt.
- Muszáj volt ezt Johanna? - rivalt rám Katniss és aggódva nézett Peetát aki a hangos zajoktól teljesen kiakadt.
- Te egy állat vagy Mason! - röhögött Haymitch fejcsóválva. Próbáltam minél kisebbre összehúzni magam és figyelmem kívül hagyni a villámló tekinteteket. Pár perc múlva újra megjelent egy békeőr majd a visítozó Anniehez ment és a nyakára kulcsolta a kezét. Megvoltunk kötözve, nem tudtunk semmit se tenni.
- Hagyd abba! - ordított kikerekedett szemekkel Finnick a békeőre. Annie arca már lilás árnyalatú volt amikor az őr elengedte a nyakát.
- Ha még egy sikítást vagy bármi más hangot meghallok akkor visszajövök és a kiscsaj meghal! Érthető? - nézett ránk szikrákat szóró szemekkel.
- Vadbarom! - sziszegtem mire megragadta a fegyverét a homlokomra tapasztotta.
- Nagyon szívesen szétlőném a te fejedet is. De ez csak parancsra tehetem. - sóhajtott fel drámaian majd kisétált a vasajtón.
- Ki kell szabadulnunk. - mondta Haymitch majd közelebb kúszott Katnisshez - Próbáljátok kioldozni egymás kezeit! - utasított.
Odakúsztam Enobariahoz és lehámoztam róla a kötelet, ő is így tett. Amikor lekerült rólam a kötél megforgattam a csuklóm és kérdően néztem a többiekre.
- Most mi legyen? - kérdeztem. Természetesen nem érkezett válasz. Haymitch felállt és a falakat kezdte el tapogatni.
- Több réteges beton fal, a rácsok acélból vannak. - tájékoztatott minket.
- Szuper... - sóhajtottam fel. A helyzet rosszabb mint gondoltam. Nem értettem semmi...Minek az a sok kiképzés? Miért papolt annyit Coin a lázadásról ha igazából nem is akart felkelést? Miért költött annyi pénz a fecsegőposzátára ha igazából az egész egy hazugság volt? Hirtelen felrémlett bennem a piros mappa amiben a bomba vázlatai voltak. A félelem végig járta a testem. Ha Coin nem akar lázadást, akkor ki ellen fordítja azokat a bombákat? Gale vajon tud arról, hogy ez a bomba mire is kell?
A fejem megfájdult a sok megválaszoltalan kérdéstől. Csak egy dolgot tudtam: Ki kell szabadulnunk innen!

Reggel elzsibatt végtagokkal és álmosan keltem fel. Annie és Finnick még aludt, egymást átölelve. Katniss a falnak támasztotta a fejét, míg Haymitch és Peeta már felébredt.
Megdörzsöltem az arcom és felálltam.
- Történt valami? - kérdeztem Haymitchet.
- Nem. Látunk pát őrt errefelé,  de semmi különös. - rántotta meg a vállát, de az arcáról tisztán leolvasható az idegesség.
Pár perc múlva már mindenki felébredt.
- Jó reggelt! - lépett valaki a cellánkhoz. Villámsebesen kaptam oda a fejem és gyilkosabbnál gyilkosabb pillantásokat löveltem Coin felé. - Remélem jól érzitek magatokat! - vigyorgott gúnyosan mire kedvem lett volna szembe köpni. - Most teszünk egy kis látogatást a laborba, jó? - mosolyogott kegyetlenül. Annie ijedten kapaszkodott Finnick karjába, Peeta zavartan nézett, Katniss pedig Haymitch mellett állt. Coin tapsolt egyet mire megjelent hét békeőr. Mindegyik megragadta valamelyikünk karját és kiráncigált a cellából. A padlót bámultam és minden egyes lépésnél úgy éreztem, megfulladok. A nyirkos volt a  levegő, a falak szürkék voltak és a mocskos betonpadló volt a talpunk alatt amin most vízhangzott az őrök és Coin magassarkújának léptei. Peeta ordított mint egy sakál, Annie zokogva tűrte, hogy ráncigálják, Finnick pedig idegesen nézte hogy merre megyünk. Katniss próbált ellenkezni, de semmit sem ért el vele. Max egy ütést a bordái közé.
- Itt is lennénk! - állt meg a nő és kinyitott egy vasajtót - Csak utánuk! - nézett ránk illedelmesen. Fogcsikorgatva tűrtem, hogy belökjenek a szobába. Ráültettek egy székre ami kemény és kényelmetlen volt, ráadásul olyan kicsi volt a szoba, hogy úgy éreztem alig kapok levegőt. Az őrök rákötöztek a székre.
- Enobariat hagyjátok! - mondta Coin és maga mellé állította a zavarodott nőt. Az őrök elléptek tőlünk és megálltak az Elnöknő mellett. Csönd telepedett ránk. Mindenki meredten nézett maga elé és próbálta kitalálni, hogy mi is fog történni.
- Mint ahogy tegnap mondtam, meg foglak semmisíteni titeket. - mosolygott Coin - Mindennap meg fog halni valaki. - folytatta. Mindennap? Ha ez tényleg igaz, akkor nincs sok időnk hátra... - A mai nap se lesz kivétel. - A hangja kegyetlenül csengett, csettintett egyet mire  az egyik őr elővett egy pisztolyt és Enobaria kezébe adta. Kirázott a hideg a fegyver láttán.
- Enobaria, lépj Peetához! - utasította Coin a nőt aki meredten bámulta a kezében a pisztolyt. - Mondom menj! - ordított és taszított egyet rajta. - Tudod, Peeta, te voltál a legszimpatikusabb, de sajnos te is teljesen megőrültél. Semmi hasznod nincs, csak a bajt hoznád rám! - mondta majd Enobarriára nézett - Tudod mi a dolgod!
- Ne! - Katniss ordítása az egész szobát betöltötte. - Öljön meg engem! De ne őt! - ordított Coinra de ő figyelmen kívül hagyta és csillogó szemekkel figyelte a másik nőt aki a ravaszra szorította az ujját és Peeta szívére célzott.
- Dögölj meg! - vicsorogtam az Elnöknőre, de amint kimondtam ezt a mondatot egy lövés fülsikító zaja tompította el a hangom.

- Enobaria! - ordított fel Coin és pánikba esetten rohant oda a nőhöz aki most egy lyukkal a fejében hever a földön.
Öngyilkos lett! Nem ölte meg Peetat.
- Vigyék el innen! - parancsolta Coin az őrökre akik megfogták Enobaria testét és maguk után rángatták. - Ti pedig! - mutatott ránk - Nehogy azt higgyétek,  hogy megúsztátok! Még ma ki fogok végezni valakit! - nézett ránk szikrázó szemekkel majd elhagyta a cellát. Egy  pillanatra lehunytam a szemem és hallgatom, ahogy Finnick vigasztalja Anniet, mellettük Katniss nyugtatta Peetát és Haymitchet aki piáért könyörgött. Én pedig csak ültem megkötözött kézzel és néztem őket. Nekik volt valaki, vagy legalább valami ami támaszt nyújtott, de nekem nem volt. Mindig a saját lábamon kellett állnom, sosem volt senki aki levenné rólam a nehézségeket.
Mert Johanna Mason egy erős, kitartó és lázadó  személy.
Legalábbis régebben az voltam. De most már csak egy zárkózott,  rettegő és haragos személy vagyok. Ez lennék én, Johanna Mason.

- Mit akarsz? - hallottam meg Finnick ideges hangját amikor egy békeőr megállt a cellánk előtt. Az őr körbe nézett majd gyorsan lekapta a sisakját.
- Gale? - nézett a fiúra aki egy levelet szorongatott a kezében.
- Olvassátok el! - csúsztatta be a kezét a rácsok közt és Haymitch kezébe dobta a  levelet. - Nincs sok időtök! - suttogta majd visszavette a sisakját és elment. Izgatott tekintettel néztem a levélre amit most Haymitch széthajtott majd olyan halkan, hogy alig hallottam, felolvasta:
"Mindenről tudunk! Amint meghallottam, hogy Coin mit tett, csapatokat küldtem oda. De hihetetlen erős a védekezés! Nem tudtunk bejutni. Csak egy embert szöktetettem be. Gale-t. Holnap újabb kivégzés lesz, de Coin már nem totojázik, hármatokat akar megölni. De ti döntitek el, hogy ki lesz ez a három. Őket meg tudjuk szöktetni. Gale értük megy és kivisszük onnan azt a három embert.
Ui.: Lázadókat akarok kimenteni, nem győzteseket. Ennek tudatában válaszátok ki azt a három embert.

P.

Csönd telepedett a teremre. Annie, Finnick, Haymitch, Katniss, Peeta és én. Ez hat ember. Ebből csak hármat akar, vagy tud, megmenteni Plutarch.
- Lázadókat akar. Gondolom ezalatt Katnisst és Finnicket érti és téged Johanna. - mondta Haymitch. Megrázom a fejem tiltakozás képen.
- Nem! Nem fogjuk pont a leggyengébbeket itt hagyni! - mondtam.
- De Johanna, Plutarchnak igaza van. Ne csak magunkra gondoljunk. Olyanokat kell kimenteni akik folytatják a lázadást! - válaszolta Haymitch. Ezt nem hiszem el! Tényleg ennyire hülye?
- Azokat kell kimenteni akiknek nincs esélyük  túlélni! - ordítottam haragosan majd rájöttem, hogy ez nem túl jó ötlet, hiszen Coin bárhol lehet és meghallhatja. - Finnick? Katniss? Ti mit gondoltok? - fordultam hozzájuk.
- Anniet kimentik. - mondta magabiztosan Finnick és megszorította a barátnője kezét aki még mindig sírt. - Johannának igaza van. Azokat kell kimenteni akik itt nem élnék túl. - Halásan néztem Finnickre.
- Katniss? - néztem a lányra aki Peetát bámulta.
- Vigyétek Peetát is. - válaszolt, mire bólintottam egyet.
- Haymitch, te leszel a harmadik aki megy. - jelentettem ki ellentmondást nem tűrően.
- Miért is? - meredt rám kérdően.
- Nehogy azt hidd, hogy titeket kimentenek és mi pedig itt fogunk meghalni! Amint biztonságba tudod Peetat és Anniet odamész Palutarchoz és kitaláltok szépen valamit. - mondtam mélyen Haymitch szemébe nézve - Nem fogok ebben a cellában meghalni!
Ez volt a végszó. Többet senki se beszélt. Plutarch szavai jártak a fejemben miközben a többieket figyeltem.
"Lázadókat akarok kimenteni, nem győzteseket"
De egy dolgot nem tudott. Minden győztes egy lázadó lesz a viadal után. Lázadnak a rendszer ellen a Kapitolim ellen, Snow ellen! Csak valaki ezt ki is mondja, de biztos vagyok benne, hogy minden győztes magában egy lázadó. És ezt elrontotta Snow. Minél több viadal, annál több győztes, és annyi lázadó akik mindennap az Elnök halálát tervezgeti.
A viadalok fájdalmat, halált és kegyetlenséget hoznak, és egynél több lázadó győztest is.


Sziasztook!
Jézusom, de rég nem volt már új rész...És bár nem vagyok elégedett ezzel a résszel, még is hihetetlenül örülök, hogy végre tudtam írni egy fejezetet. Köszönöm az újabb feliratkozókat és oldalmegjelenítést ami a napokban egyre csak nő! Örülök,  hogy itt vagytok még. (: Kíváncsi vagyok a véleményetekre! (:
Sziasztok! ♡

4 megjegyzés:

  1. Szia:)
    OMG! Ez a fejezet valami zseniális lett! Le a kalappal előtted, Lili *.*
    Amikor Annie nem értette, hogy mi történt Beeetee-vel, azt a részt nagyon hitelesen átadtad. Sajnáltam szegény lányt, a betegsége rendesen megnehezíti a dolgát :/ de Finnick tök cuki volt, hogy aggódott érte. Még mindig a kedvenc szereplőm<3
    Coin meg egy****! Hogy juthatott eszébe, hogy lelövese őket egymással?! Viszont Enobarián kicsit meglepődtem, nem gondoltam volna, hogy öngyilkos lesz :(
    Plutarch levele nagyon tetszett, ügyesen kitaláltad! A "lázadók kellenek, nem Bajnokok" mondat nagyot ütött. Van egy olyan érzésem, hogy ennek még fontos szerepe lesz a történetben...
    Johanna, Finnick és Katniss részéről bátor dolog volt az önfeláldozás, bár nem tudom, Plutarch mennyire fog örülni a dolognak...
    Viszont valamit nem értek: Coin nem tudja, hogy Gale ellene van? Őt mikor fogják kimenteni?
    Az utolsó bekezdés a kedvencem! Ügyesen összefoglaltad pár mondatban a Viadal utáni életét, maximálisan átadtaf az érzéseket. Most lázadós hangulatba jöttem :D
    A másik, amit észrevettem, hogy rengeteget fejlődtél. Szinte nem is találtam benne helyesírási vagy elgépelési hibát ;)
    Azt hiszem, ilyen szuper fejezetre megérte olyan sokat várni ;) DE! Ettől függetlenül siess a kövivel, mert megőrülök! :D
    Puszi, Maja<3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaaaa!
      Ha tudnád mennyire örülök, hogy tetszik! Mert én tényleg abban a hitben voltam, hogy nem lett olyan jó rész!
      Coint pedig kegyetlen, mint mindig. Enobaria azért lőte le magát mert félt, hogy megkínozzák, és inkább úgy döntött saját magavet véget az életének...Az a mondat volt a résznek az egyik "szállóigéje" (: Én is lázadó hangulatban voltam, ezért lett olyan az utolsó bekezdés.
      Nagyon örülök, hogy így gondolod! ^^
      Sziaaa

      Törlés
  2. Szia! :)
    Nagyon örülök, hogy végre itt vagy, és hoztad a részt.
    Viszont még mindig fel szeretném hívni a figyelmed (nem tudom, hogy mondtam-e már :'D) hogy ugrálsz az időben. Amikor cselekvést írsz le mindig múltban teszed, de amikor párbeszéd után írsz magyarázatot, jelen időben csinálod. Erre figyelj, mert nagyon zavaró tud lenni :)
    Viszont pozitívumok is vannak... :D
    Coint legszívesebben fejbe csapnám valami nehéz, kemény tárggyal. Lehetőleg, hogy komolyabb sérülése legyen.
    Mérges voltam Johannára, amikor rákiabált Anniere, de azért őt is meg lehet érteni, hiszen bepánikolt.
    Azzal sokat javított a helyzetén (az én szememben), hogy utána a gyengéket kimenek8tette.
    Amikor Enobaria magát ölte meg Peeta helyett... uramatyám.
    Nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra. Siess!
    Puszi,
    Lauren W.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaa!
      Ezt már sokan mondták, mindig próbálok odafigyelni rá, de még nem nagyon tudtam változtatni rajta /:
      Johanna tényleg bunkó volt Annieval, még akkor is ha bepánikolt. De azért örülök, hogy kiengesztelt azzal, hogy kimentette őt és Peetát. (:
      Minnél hamarabb hozom a folytatást!
      Sziaa

      Törlés